30 نوع بافت مختلف پارچه قسمت دوم

ریبون از پاییز 1401 فعالیت خود را به صورت تخصصی در فضای مجازی آغاز کرده است. این وبلاگ مختص به نشر رسمی اخبار ریبون در میان فضای وبلاگ فارسی است.

30 نوع بافت مختلف پارچه قسمت دوم

۵۵ بازديد

قسمت اول این مقاله را در اینجا مطالعه کنید.

  1. کرپ

همه پارچه های کرپ دارای بافت برجسته و مشخص نیستند. کرپها در همه انواع لباس زنانه، مردانه، بچگانه استفاده میشوند. در فروشگاه اینترنتی ریبون میتونین تعدادی از این پارچه ها رو مشاهده کنین.

کرپ کانتون دارای یک بافت سنگین در سطح است که یک دنده متقاطع روی آن قابل مشاهده است. کرپون یک پارچه نخی با بافت نرم است.

کرپ ساتن با بافت کرپ مومیایی زیبایی در پشت است و  می توانید از آن به عنوان رویه پارچه استفاده کنید. کرپ های مراکشی دارای بافتی موج دار هستند. کرپ های چروک بهترین با بافت با سطح صاف و کرپ هستند. بیشتر کرپ‌های پشمی بافت سطحی ناهمواری دارند، زیرا نخ‌های کرپ پیچ خورده در بافتن استفاده می‌شود. کرپ دو موجه ماس بافت جالبی دارد. Plisse یک پارچه کرپ سبک وزن با ظاهری چروکیده است. این سطح در نتیجه عملیات شیمیایی انجام شده بر روی آن دارای این بافت است. فرآیند شیمیایی بخش هایی از پارچه را آب می کند و در نتیجه ظاهری چروکیده ایجاد می کند.

کرپ مراکشی

کرپ حباب دار پارچه ای پلی استر با سطحی با بافتی شبیه به حباب های کوچک است.

  1. ساتن چکشی

یک نوع کرپ ساتن است با  بافت منحصر به فرد سطح سنگریزه ای که شبیه اثر نوک چکش فلزی و برجسته است. هم به عنوان پارچه لباسی و به عنوان پارچه اثاثیه استفاده می شود.

  1. پارچه های توری
توری

توری یک پارچه شفاف با بافت باز است که با نخ هایی بافته شده، گره خورده یا به هم تابیده اشکال مربعی، شش ضلعی یا هشت ضلعی ایجاد کند. تور ماهی با گره زدن توری هایی شبیه به گره ماهیگیر ساخته می شود..

Point d’esprit یک توری خاص با لکه های بافت بزرگتر است که به سطح توری چسبیده است. گلدوزی روی تور جلوه بیشتری به بافت آن میدهد.

  1. توری
توری

توری های دست ساز یا ماشینی بسیاری با بافت های زیبا وجود دارد. توری Repausse دارای یک سطح برجسته با نقش های برجسته است.

  1. پشم/خز
پشم
پارچه‌ای ساخته شده از موهای ریز و نرم و مجعد یا مواج پوست گوسفند، بز و غیره. موها به الیاف پشمی تبدیل می‌شوند که سپس بافته می‌شوند تا به پارچه‌هایی با بافت‌های زیبا بافته شوند - از پشمی تا دانه درشت یا به نرمی ابریشم.
  1. پارچه شمعی از نوع خز / خز جعلی

این پارچه ها به نظر می رسد که از پوست حیواناتی مانند پلنگ، بره و غیره ساخته شده. این پارچه ها دارای بافت سطحی انباشته بسیار متراکم با هزینه بسیار کم برای جان حیوانات و بودجه ماست. معمولاً زمینه بافتنی دارند.

قسمت بعدی این پست رو از اینجا بخونین.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.